Die diesjährige Jahrestagung der Gesellschaft für Didaktik der Chemie und Physik fand erstmalig in Österreich (an der Universität Wien) statt. Zudem wurde die Tagung auch parallel mit der Tagung der Fachsektion Didaktik der Biologie (FDdB im VBio) ausgetragen und gemeinsam organisiert. Das Team der Fachdidaktik Physik (Claudia Haagen-Schützenhöfer, Ingrid Krumphals, Thomas Schubatzky, Melanie Renner und Benjamin Bock) war dieses Mal mit insgesamt 9 Beiträgen, davon fünf Vorträge, drei Poster und ein Workshop, besonders stark vertreten. Das Tagungsthema „Naturwissenschaftliche Kompetenzen in der Gesellschaft von morgen“ wurde auf der Tagung aus verschiedensten Blickwinkeln beleuchtet und diskutiert.
Begin of page section:
Page settings:
End of this page section. Go to overview of page sections
Begin of page section:
Search:
Close
End of this page section. Go to overview of page sections
Search
Begin of page section:
Main navigation:
Page navigation:
- University
University
Developing solutions for the world of tomorrow - that is our mission. Our students and our researchers take on the great challenges of society and carry the knowledge out. - Research Profile
Research Profile
Scientific excellence and the courage to break new ground. Research at the University of Graz creates the foundations for making the future worth living. - Studies
Studies
Where is the best place to study? At the University of Graz. In an inspiring atmosphere of learning and research. With about 120 studies to choose from. For your way to the future. - Community
Community
The University of Graz is a hub for international research and brings together scientists and business experts. Moreover, it fosters the exchange and cooperation in study and teaching. - Spotlight
End of this page section. Go to overview of page sections
Begin of page section:
You are here:
End of this page section. Go to overview of page sections
Begin of page section:
Additional information:
End of this page section. Go to overview of page sections
End of this page section. Go to overview of page sections